Barca er tæt på ny trøjesponsor
Lige nu melder Mundo Deportivo, at Barca er tæt på at lukke en aftale med WhiteBit, som arbejder med kryptovaluta. Her er der tale om, at deres logo kommer til at fremgå på Barca-spillernes ærme mens de spiller. Aftalen menes at indbringe Barca omkring 20 millioner euro hvert år. Det er desuden en erstatning for Beko, som Barca tidligere har samarbejdet med.
visreklameligeher
De 20 millioner euro kan Barca sagtens bruge selvom det ikke er mange penge hvis man tager dagens værdier i fodboldens verden i betragtning. Til gengæld er klubben klar til at indgå aftalen - og det kan komme som en overraskelse for nogen, der har fulgt med i, hvad Joan Laporta har udtalt.
Oprindeligt havde Barca et bud fra et firma, der også handlede med kryptovaluta, som ønskede at blive klubbens hovedsponsor. Men Laporta mente, at området var for usikkert og derfor blev det aldrig til noget. I stedet blev Spotify som bekendt hovedsponsor og står nu midt på trøjen.
Det til trods har Joan Laporta og hans ledelse alligevel valgt at - i hvert fald ifølge historien fra Mundo Deportivo - indgå et samarbejde med WhiteBit selvom området er 'usikkert', som Laporta tilbage i februar kaldte det.
- Det er en spekulativ, risikabel, meget varierende og et uetisk område, sagde Laporta i slutningen af februar.